Read it. Love it.

"This fanfic changed me. One of the best books(!) I've ever read! Words can't even explain my love to EP. Read it, love it, remember it!"
 
Jag har tänkt läsa om en fanfic som heter Emancipation Proclamation som tog mig med storm då jag läste den sommaren för två/tre år sedan. Har aldrig förut läst någonting så storslaget som fått mig att känna mig som jag gjorde medan och efteråt. Den är över 2000 A4 lång, och ändå var det aldrig då en enda dålig sekund. Det händer så mycket i boken och det är inte som något man läst förut. Läser man denna bok så kommer man kastas in i en verklig värld full av känslor. Alla sorters möjliga oändliga känslor.
 
Det som nog avskrämmer många är att Emancipation Proclamation är en fanfic på Twilight. Men dom enda likheterna är namnen och att Cullens är rika, men där slutar allt. Alla är människor, ingenting övernaturligt och jag kan lova er om ni ger den en chans att ni kommer inte ångra er och den kommer inte påminna er det minsta om Twilight. Så snälla, snälla, ge EP en chans! Det kommer ta upp mycket av er tid då den är så lång, men det är verkligen så värt det.
 
Jag har skrivit om denna bok/fanfic förut, men tror inte att någon har läst den eller lagt till den på sin to-read lista på goodreads. Men gör det, snälla! Denna fanfic har även gjorts om till en bok som heter Sempre, men läs inte den utan läs fanficen i stället, för boken var inte alls lika bra och så mycket saknades. LÄS EP.
 
Här, här, här och här (nummer fem karaktären) är inlägg från då jag skrivit om EP/karaktärer från EP förut.
 
 
Fanficen läser man som en pdf fil på datorn, så antingen går ni in på den första eller andra länken tror jag det är som jag lade in nu och i ett av dom har jag skrivit om en person ni kan maila om ni vill ha EP, eller så lämnar ni helt enkelt eran mail i kommentarsfältet så kan jag vidarebefordra mailet med PDF-filen som jag fått skickad till mig. ♥
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback