Recension - Last Sacrifice.

Titel: Last Sacrifice (Vampire Academy, #6).
Författare: Richelle Mead.
Antal sidor: 584.
Språk: Engelska.
Omläsning: Ja.
Rose Hathaway has always played by her own rules. Now the law has finally caught up with Rose - for a crime she didn't even commit. She's in prison for the highest offense imaginable: the assassination of a monarch. She'll need help from both Dimitri and Adrian to find the one living person who can stall her execution and force the Moroi elite to acknowledge a shocking new candidate for the royal throne: Vasilisa Dragomir.

But the clock on Rose's life is running out. Rose knows in her heart the world of the dead wants her back...and this time she is truly out of second chances. The big question is, when your whole life is about saving others, who will save you?

Handling och tankar:
Tror jag läste ut denna i januari eller februari men recensionen kommer inte förens nu men den lär bli väldigt kort eftersom jag inte kommer ihåg så mycket förutom att den var väldigt, väldigt bra.
 
En annan sak som jag kommer ihåg att jag tyckte denna gång var att det inte var lika segt hos the Keepers som jag tyckte första gången. Det berodde nog på att jag nu visste att det skulle vara segt åsså var/blev det inte så.
 
Första gången jag läste boken kom det verkligen som en chock vem som dödat ni vet vem (låter som att jag menar Voldemort nu), och nu då jag läste om den tänkte jag på om man kunde märka några tecken men det tycker jag inte att man gjorde, men ändå var det så självklart sen. Riktigt bra gjort av Mead!
 
Överlag är Last Sacrifice en riktigt bra bok som innehåller många olika saker. Det handlar om att vinna tillbaka förlorad kärlek, men samtidigt respektera andra. Det handlar om att göra rätt även om man måste göra fel ibland för att komma dit. Det handlar om familj och vänner, om makt och så mycket mer!

Karaktärer: 
Rose. No words needed. Utvecklingen behöver jag nog inte prata om eftersom jag typ gjort det i varje recension och alla redan vet det genom att de läst boken själva eller hört andra som skrivit om den. Helt fantastiskt i alla fall!
 
Adrian - the end breaks my heart every single time. Även om det var så det skulle vara. Älskar denna pojke.
 
Det blir inte att jag skriver om några mer karaktärer denna gång (även om det endast var kort jag skrev om dessa två), men det får gå ändå.

Betyg:


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback