Stephenie Meyer svarar på rykten.

Taget från Twilightsweden: 

"Det har cirkulerat en hel del rykten de senaste dagarna om Stephenie Meyers så kallade ”reaktion” till att filmbolaget ville att spela in ännu en film till The Twilight Saga om hon skrev en femte bok.
Detta skrev Stephenie Meyer på hennes hemsida igår:

Hey all,
Just wanted to clear up a little rumor making the rounds. I have absolutely no issues with anyone at Lionsgate. Far from being a negative thing, it’s actually a very nice feeling to know that both Lionsgate and Summit would like to make another Twilight movie if I were ever to write another Twilight book. So, thanks for the support, Lionsgate and Summit. I look forward to working for the first time with new friends at Lionsgate and working again with my old friends at Summit!
Steph"

Jag vet inte riktigt vad jag tycker. Jag älskar både böckerna och filmerna, men det känns som att sista boken, det var sista boken. Det kan inte hända någonting mycket mer efter det eftersom det slutade på ett så bra sätt och man förstod verkligen att det var menat att vara den sista boken. Det känns inte heller som att den skulle hålla lika hög klass som de tidigare böckerna eller vara lika intressant som de andra. Dock tycker jag att hon kan skriva klart Midnight Sun, det skulle inte alls göra något utan där skulle jag bara bli överlycklig. Hon kan även satsa på att skriva sina fortsättningar till The Host och göra de till film i stället, det skulle verkligen tyckas om!

Dock kommer jag känna mig tom då sista filmen nu i november har haft premiär. Jag önskar såklart att det aldrig ska ta slut och att det skulle komma film på film, även om jag vet att det inte går och att de filmerna i stort sett inte skulle hålla måttet, men jag kommer aldrig glömma känslan som man fått inför varje film/bok/trailer!

Men vad tycker ni? En till bok och film eller inte?



Kommentarer
Rebecca

Jag håller med dig. Tycker också att serien känns avslutad nu. Det kommer bara att bli rörigt och ganska konstigt om hon skriver en fortsättning...

2012-02-28 @ 17:53:47
URL: http://bokmalen.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback