Recension - Vampire Academy.

Titel: Vampire Academy (Vampire Academy, #1).
Författare: Richelle Mead.
Antal sidor: 332.
Språk: Engelska.
Omläsning: Ja.

Rose Hathaway is a Dhampir, a bodyguard for her best friend Lissa, a Moroi Vampire Princess. They’ve been on the run, but now they’re being dragged back to St. Vladimir’s—the very place where they’re most in danger. . . .
Rose and Lissa become enmeshed in forbidden romance, the Academy’s ruthless social scene, and unspeakable nighttime rituals. But they must be careful lest the Strigoi—the world’s fiercest and most dangerous vampires—make Lissa one of them forever...


Handling och tankar:
En sak jag gillar med boken är att det händer något ganska på en gång. Då blir man snabbt insatt och man vill bara veta och läsa mer och mer. Eftersom jag redan läst boken en gång, så fattar jag ju såklart allting som händer och vad hon beskriver, men första gången jag läste Vampire Academy så blandade jag ihop saker just i början och förstod inte riktigt allt, även om jag ändå tyckte den var bra!

Överhuvudtaget var/är boken sjukt bra och allting flyter på genom varje sida och man vill inte lägga ifrån sig den. Älskar även att det till slut hände lite mellan Rose och, tjaa, ni får läsa boken för att få reda på vem. Man blev både glad och ledsen då han erkände om hans känslor på slutet! 

Karaktärer:
Rose. Det är en karaktär som jag vet kommer utvecklas väldigt mycket, men just där i början.. Hon var som en liten bitch på ytan, eller mot alla förutom Lissa, samtidigt som man märkte att hon var en djup karaktär med känslor på insidan. Dock hann det ändras ganska mycket genom hela boken.
Hon är en som verkligen skulle göra allt för dom hon älskar!
Lissa, så himla gullig! Man tycker verkligen synd om henne eller.. jag vet inte riktigt hur jag ska förklara men man vill bara trösta henne och vara där för henne. Hon är en karaktär som alltid vill tro det bästa om personer och ge dom en chans (inte precis alla, men många) så de själva kan visa hur och vem dom egentligen är. Hon är också en som bryr sig väldigt mycket om de som står henne nära!

Övrigt:
Richelle Mead skriver och beskriver verkligen allting så bra så man dras verkligen in i handlingen och man lider med karaktärerna då det händer något dåligt och det är precis såhär jag vill känna då jag läser en bok. Det är böcker som den här man ska läsa om man är i en lässvacka och vill komma sig ur den!

Betyg:



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback