Recension - Perfect Chemistry.

Titel: Perfect Chemistry (Perfect Chemistry, #1).
Författare: Simone Elkeles.
Antal sidor: 357.
Språk: Engelska.
Omläsning: Ja.

When Brittany Ellis walks into chemistry class on the first day of senior year, she has no clue that her carefully created “perfect” life is about to unravel before her eyes. She’s forced to be lab partners with Alex Fuentes, a gang member from the other side of town, and he is about to threaten everything she's worked so hard for—her flawless reputation, her relationship with her boyfriend, and the secret that her home life is anything but perfect. Alex is a bad boy and he knows it. So when he makes a bet with his friends to lure Brittany into his life, he thinks nothing of it. But soon Alex realizes Brittany is a real person with real problems, and suddenly the bet he made in arrogance turns into something much more.  In a passionate story about looking beneath the surface, Simone Elkeles breaks through the stereotypes and barriers that threaten to keep Brittany and Alex apart.


Handling och tankar:
Vet inte riktigt vars jag ska börja! Finns så himla mycket tankar i mitt huvud men jag vet inte riktigt hur jag ska få ner dom tankarna till ord..

Jag älskar handlingen i den här boken kan jag börja med att säga och det är inte riktigt som någonting jag läst förut (dock är det detta en omläsning). Elkeles skriver om trycket att vara perfekt, att leva upp till någonting även om det inte gör en lycklig. Boken handlar om en tuff/hård kärlekshistoria som inte är accepterad i deras samhälle, det är helt enkelt inte så det ska vara, de rika blandar sig inte med de fattiga, och om ett vad som blir något mycket mer! Jag gillar även att hon skriver från både Alex och Brittanys synvinklar för då blir boken mycket djupare och man får stöta på två helt olika världar som ändå är nära varandra. Boken visar att man ska våga stå för vad man tycker och känner om det är det som gör en lycklig!

Karaktärer:
Jag älskar karaktärerna i den här boken! Visst hatar man en del, men då är det såklart meningen att man inte ska gilla dom. Alex och Brittany, så olika men ändå lika. Båda har ett rykte, ett yttre att leva upp till, men man märker att de har så många känslor på insidan och att de egentligen är helt annorlunda. Det var inte en enda sak som jag inte gillade med dom! Kan även ta upp Paco lite snabbt. Han verkade så himla härlig! Sen kan jag även säga att jag tyckte om Brittanys och Isas vänskap väldigt mycket.


Övrigt:
Detta är en bok med korta kapitel, det kan vara svårt att hitta sånna ibland, så ett tips om du är sugen på det! Jag rekommenderar Perfect Chemistry STARKT och den kommer definitivt ta dig ur din lässvacka.

Betyg:



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback