Bokenkät.

Tagen från: Bookmuppets.

Senast lästa: Perfect Chemistry av Simone Elkeles.
Senast köpta bok: Graceling av Kristin Cashore.
Senast lånade bok: Brukar nästan aldrig låna böcker.
Senast fådda bok: Clockwork Prince och Before I Fall av Cassanda Clare och Lauren Oliver.
Favoritbokhandel: SF bokhandeln i Stockholm, helt klart!

Favoritbibliotek: Brukar aldrig låna böcker.
Antal lånekort: Ett.
Använder som bokmärke: Antingen ett Twilight bokmärke som jag gjort själv, eller ett som jag fått från Akademibokhandeln en gång i tiden.
Favoritfärg på bok: Har ingen favoritfärg på böcker.
Favoritmat/snack vid läsning: Det får väl bli den mat som jag äter vid frukosten eftersom det är enda gången som jag äter samtidigt som jag läser.

Favoritdryck vid läsning: Ingen aning.
Favoritställe att läsa på: Sängen, soffan, stolen, solstolen osv.
På den sidan är jag i den bok jag läser just nu: Sida 158 i City of Bones av Cassandra Clare.

Den här boken köper jag till en förälder: Pappa - Zlatan boken, Mamma - Cirkeln, Jo Nesbø osv.
Den här boken köper jag till min bästa vän: Oj, det beror helt på vem av mina bästa vänner som jag ska ge till!

Den här boken köper jag till en partner: Ingen aning eftersom jag inte har någon.
Favoritgenre: Paranormal romance, fantasy, dystopi osv.
Favoritformat: Jag är inte så bra på allt det här som har med format att göra men några kan jag och ett är: inbundet, vilket helt klart är mitt favoritformat.
Författarfavorit: Cassandra Clare, Stephenie Meyer, Suzanne Collins, J.K Rowling osv osv.
Den tjockaste bok jag läst: Jag tycker faktiskt att Emancipation Proclamation räknas hit, egentligen är det en fanfic på Twilight men det känns mycket mycket mer som en bok med helt andra karaktärer. Den lästes på datorn i PDF-format och det var skrivit över 2000 A4 sidor!

Den tunnaste bok jag läst: Jag har inte en endaste aning faktiskt, har läst många tunna böcker under mina yngre år.
Favoritljud när du läser: Inget ljud alls! Jag tappar så lätt koncentrationen på boken jag läser om jag hör andra ljud även om den är hur bra som helst.
Favorittidning: Jag gilllar modetidningar och frisyrtidningar, har inte någon sådär speciell tidning som är extra bra.
Prenumererar på: Inget.
Favoritbokblogg: Andrea i Boklandet, Bookrelated och har nydligen börjat följa The Never End som även den är en av mina favoriter.

Mitt bästa bokminne: Nu ska jag vara tråkig och säga att jag inte vet/kommer ihåg något speciellt bokminne.
Senaste bokfyndet: Vet inte.
Senaste impulsköpta bok: Vet inte.
En bra bok att ge bort: Åh, jag är så dålig på sånna här frågor. Det beror ju helt på till vem man ska ge boken!
Bokgenre som jag undviker: Självbiografier för det mesta, men ska ändå läsa Zlatan boken.

Så gör jag med böcker som jag inte vill ha längre: För det mesta ligger de kvar hemma hos mig eftersom jag gillar att ha många böcker även om de inte var bra, men jag funderar dock på om jag ska köra på en tävling nån gång i framtiden.
Så här håller jag koll på vad jag läst: Goodreads, bloggen och sen har jag även en lista där jag skriver ner alla böcker jag läser.
Så här sorterar jag min bokhylla: Ah, ska jag vara helt ärlig så har jag ingen bokhylla att ha dem i, utan jag har en låda under min säng där de flesta böckerna ligger (som nu är full) och sen har jag även en hylla ovanför sängen där alla HP böcker står + några från TTS, och några har jag liggandes på mitt bord.
Nästa bok jag ska läsa: Jag vet inte om jag ska läsa Jag är Zlatan, The Hunger Games eller låna en bok utav en av mina vänner!


Kommentarer
Sandra

Den här enkäten snor jag av dig :P

2012-02-25 @ 17:30:02
URL: http://anotherlayerblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback