Tag: MASH (Book Edition).

Jag har blivit taggad av Rebecca att göra den så kallade book mashen som cirkulerar omkring i bokvärlden för tillfället. Jag kommer inte spela in någon video som man egentligen ska göra, utan jag gör det i bildform i stället, hoppas det är okej ändå! Reglerna orkar jag inte förklara så för att veta hur det går till kan ni antingen gå in här, här eller här för att ta reda på det (bloggar som redan gjort denna tag). Numret 9 (samma som Rebecca) har jag valt ut. Mina kategorier och "deltagare" kan ni se i slutet av inlägget.

 

 


Mina alternativ kommer här:

 

Vem blir min framtida partner?

+ Augustus Waters från The Fault in our Stars
- President Snow från The Hunger Games
+ Sam från The Wolves of Mercy Falls
+ Adrian Ivashkov från Vampire Academy
- Vernon Dursley från Harry Potter

 

Vilken värld ska vi leva i?

- Självaste hungerspelen från The Hunger Games
+ The Capitol från The Hunger Games
+ Hogwarts från Harry Potter
- The Glade/Maze från The Maze Runner
+ Idris från The Mortal Instruments

 

Vem blir min bästa vän?

+ Jem från The Infernal Devices
+ Fred och George från Harry Potter
+ Magnus Bane från The Mortal Instruments
- Dolores Umbridge från Harry Potter
- Lucius Malfoy från Harry Potter

 

Vad ska vi ha för djur?

+ Daimon från Guldkompassen (dock är den en del av sig själv)
- Mrs Coulters apa från Guldkompassen (dock är det en daimon men ändå)
+ Church från TMI och TID
- Sprängskärtsskrabbor från Harry Potter
+ Hedwig från Harry Potter

 

Vad blir mitt transportmedel?

- En kvast från Harry Potter (broomburns, aj, någon? Annars hade det varit riktigt roligt. Det är därför jag har denna på minus)
+ Flat Trans från The Maze Runner
+ En Portal från The Mortal Instruments
+ Bil
- Ett tåg som man måste hoppa på i farten från Divergent

 

Vad ska jag jobba med?

- Skogsvaktare på Hogwarts (läskigt)
- För maffian - Emancipation Proclamation/Sempre
+ I Fred och Georges skämtbutik
+ Hypnotisör - Molly Moon
+ I en bokaffär som Luke i The Mortal Instruments

 

Slutresultatet blev att jag kommer gifta mig med President Snow och vi kommer att bo i the Capitol. Vi kommer ha sprängskärtsskrabbor till husdjur och vårat transportmedel blir ett tåg som man måste hoppa på i farten. Min bästa vän är Jem, och själv kommer jag jobba i en bokaffär.

 

President Snow kan väl vara en av dom sista människorna som jag någonsin vill leva med, och kanske det är just därför vi bor i the Capitol? Platsen är jag nöjd med, men ej min make. Jag får väl hoppas på att då vi hoppar på tåget som fortfarande kör så kanske han missar och ramlar ner och, dör. Sprängskärtsskrabbor är väl något som Hagrid väldigt gärna hade kunnat få behålla för sig själv, men icket. Tur är då kanske att jag har Jem som min bästa vän så jag har någon vänlig själ att prata med, och mitt jobb är ju verkligen inte helt fel. En bokaffär. ♥

 

Ett långt och lite tjorvigt inlägg, men har tyvärr ingen bra kamera för tillfället att spela in med, så hoppas det fungerade bra ändå!



Kommentarer
Rebecca

Vad intressant att du gjorde det i bokform. Annorlunda och roligt :)

Haha, och så fick du Snow :P Ja jag fick ju också en riktigt dålig på den kategorin...

Svar: haha riktigt underbart att få spendera resten av sitt liv med honom ;) tur att det inte var på riktigt för oss, det hade varit hemskt!! :'D
Sanna Öhman

2013-06-18 @ 00:54:20
URL: http://bokmalen.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback