Favorite books.

Som rubriken lyder hade jag tänkt göra ett inlägg med mina favoritböcker genom tiderna. Är både en jobbig men rolig "utmaning" att lyckas få fram mina absoluta favoriter då jag läst så himla många bra böcker genom åren. Ska i alla fall göra ett försök.
 
Vi börjar väl med mina favoritserier:
 
 
· The Lunar Chronicles - Marissa Meyer · Graceling Realm - Kristin Cashore · Legend - Marie Lu · The Hunger Games - Suzanne Collins · Vampire Academy - Richelle Mead · The Mortal Instruments - Cassandra Clare ·The Infernal Devices - Cassandra Clare · Harry Potter - J.K. Rowling ·
 
Ensamstående böcker/enstaka böcker i serier:
 
 
· The Maze Runner - James Dashner · Daughter of Smoke and Bone - Laini Taylor · Divergent - Veronica Roth · Insurgent - Veronica Roth · The Fault in our Stars - John Green · Perfect Chemistry - Simone Elkeles · The Host - Stephenie Meyer ·
 
Tror jag lyckats få men dom allra flesta av dom bästa. Sen så kommer alltid Twilight-böckerna såklart ha en speciell plats i mitt hjärta även om dom inte är mina favoriter längre. Någon av alla böcker/serier här ovanför som också är era favoriter? Tar väldigt gärna emot tips också om ni har några andra favoritböcker som är värda att läsas! 


Kommentarer
stina liffner

Shatter me/rör mig inte serien wither, artemis fowl serien (påminer pytte lite om harry potter)

Svar: Åh, har som vart inne lite på att läsa Shatter me, och artemis fowl serien har jag faktiskt inte hört talas om men om den påminner litegrann om Harry Potter så känns det som att jag absolut vill läsa den!!! Wither har jag faktiskt redan läst, men tack så jättemycket för tipsen, jättekul! :D
Sanna Öhman

2015-01-08 @ 14:40:53
URL: http://stinasmusikhemsida.blogg.se
Elina

Vi har himla lika boksmak! Jag har läst alla serier som du tipsade om (förutom Bitterblue, Scarlet och cress, men de står i läskö)

Du måste läsa Shatter me-serien om du inte gjort det än, den ligger på topp av mina favoritserier :)

Svar: Åh! Då måste jag ta och beställa hem den snarast!! Tack för tipset!! :D
Sanna Öhman

2015-04-12 @ 19:56:08
URL: http://marklarsbooks.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback