Recension - Splintered.

Innan jag börjar med recensionen - sitter just nu i denna sekund och är ARG för att fortsättningen till Red Queen av Victoria Aveyard inte kommer ut förens 2016!!!!! Den har inte ens ett namn eller någon sorts beskrivning av handlingen i nästa ännu. Beställde hem RQ i min förra bokbeställning och visste inte att den var så ny så att den kom ut så sent som februari i år. Måste ju liksom läsa nästa nu, nu, nu för den här var så sjukt bra. Verkligen en ny favorit. LÄS DEN. (Blir ingen recension så ni får själva gå in på dens goodreads sida om ni vill läsa om handlingen) Får i alla fall full pott av mig betygsmässigt. <3<3<3
 

Titel: Splintered (Splintered, #1)
Författare: A. G. Howard.
Antal sidor: 371.
Språk: Engelska.
Omläsning: Nej.
 
Alyssa Gardner hears the whispers of bugs and flowers—precisely the affliction that landed her mother in a mental hospital years before. This family curse stretches back to her ancestor Alice Liddell, the real-life inspiration for Lewis Carroll’s Alice’s Adventures in Wonderland. Alyssa might be crazy, but she manages to keep it together. For now.

When her mother’s mental health takes a turn for the worse, Alyssa learns that what she thought was fiction is based in terrifying reality. The real Wonderland is a place far darker and more twisted than Lewis Carroll ever let on. There, Alyssa must pass a series of tests, including draining an ocean of Alice’s tears, waking the slumbering tea party, and subduing a vicious bandersnatch, to fix Alice’s mistakes and save her family. She must also decide whom to trust: Jeb, her gorgeous best friend and secret crush, or the sexy but suspicious Morpheus, her guide through Wonderland, who may have dark motives of his own.
 

Handling, tankar och karaktärer:
Påbörjade denna recension för ett tag sedan då jag läste ut boken i början av mars, så tänkte väl försöka mig på ett avslut till den. Blir väl kanske en "halvbra" recension då det var ett tag sen som sagt och alla mina tankar som snurrade i mitt huvud då kommer jag tyvärr inte riktigt ihåg längre då jag läst några andra böcker sen dess.
 
SÅ. BRA. Är inne i en period just nu där jag tycker det är svinkul att läsa om gamla "sagor" i ny tappning. Boken var verkligen bra, och den nya tappningen på Wonderland var riktigt spännande! Man kände igen så sjukt många moments men man visste ändå inte vad som skulle hända eftersom allt faktiskt inte var så som det står i Lewis Carolls bok om Alice Lidells äventyr i underlandet.
 
Kunde knappt sluta läsa för ville bara få veta MER hela tiden. Hur ska Alyssa stoppa förbannelsen?? Morpheus - är han god, är han ond?? Så mystisk! Hatälskar honom. Blev så arg på han på flera ställen samtidigt som jag drog till hans mystik så mycket. Vad är det egentligen han är ute efter?? Och Alyssa, ju mer man läste började man ju fundera på vem är hon egentligen? Älskade verkligen alla dessa miljöer och mystiska och obehagliga personer. Ett stort PLUS till både fantasin på författaren (den nya mörka tappningen på Alice i underlandet), karaktäterna och miljöerna. Kul med en annorlunda bok där jag inte hade någon aning vad som skulle hända (känns som att jag annars alltid kan lista ut hur en bok kommer sluta pga. att alla är så lika nu för tiden).
 
Kan inte vänta tills jag får läsa nästa bok eftersom jag har så många frågor jag vill på svar på och det kommer bli så kul att se hur hon spinner vidare på detta. Tummen upp.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback