Recension - Finale.

Titel: Finale (Hush Hush, #4)
Författare: Becca Fitzpatrick.
Antal sidor: 454.
Språk: Engelska.
Omläsning: Nej.
 
Nora is more certain than ever that she is in love with Patch. Fallen angel or no, he is the one for her. Her heritage and destiny may mean that they will always be enemies, but there is no turning her back on him. But now they face their biggest challenge. Can their love survive a seemingly insurmountable divide. And in the end, will there be enough trust left to rebuild what has been broken? The lines are drawn - but which sides are they on?

Handling och tankar:
Besviken, det är vad jag är! Hade förväntat mig så mycket mer eftersom jag tyckt om de tidigare böckerna så mycket, men då vet jag inte om det beror på för att jag var yngre då jag läste dem, eller om den helt enkelt inte håller samma mått som de tidigare tre!
 
Dock gick Finale snabbt att läsa ut så den är ganska lättläst och det flyter på bra. Ingen "tung" bok om man säger så. En stor anledning till att jag blev besviken är väl för att jag inte kände mig "berörd" av boken. Jag lyckades inte leva mig in i det som hände och jag kände mig varken ledsen eller glad på ställena man skulle göra det, utan bara humph, då läser vi vidare då!
 
Egentligen har jag inte så mycket mer att säga om boken, ingenting att riktigt reflektera över eftersom denna bok TYVÄRR inte föll mig i smaken, åh, vad jag önskar att jag tyckt om den sista delen i serien mycket mer än såhär! Jag får väl kanske läsa om den om ett tag och hoppas på att jag tycker om den mer då?
 
Visst fanns det tillfällen IBLAND då jag var tvungen läsa vidare för att jag ville veta svaren, så helt kass var den ändå inte fastän det låter som det i denna recension. Sen får vi ju inte glömma bort att Patch är med också, som gör allting mycket bättre, om än jag saknar "den gamla Patch" lite.

Karaktärer: 
Nora, henne har jag inte så mycket att säga om. Jag kommer inte riktigt ihåg vad jag tyckte om henne i tidigare böcker och tycker ingenting speciellt om henne nu heller. I denna bok har hon mycket på sina axlar, så förstår såklart att det är svårt och jobbigt för  henne, men tycker ibland att hon handlar på fel sätt och överreagerar för mindre saker som hon inte behöver och då blir jag bara irriterad på henne!
 
Patch har jag alltid tyckt om, en av mina manliga favoritkarkaktärer! Han blev jag verkligen inte besviken på, utan han vill jag helt enkelt ha MER av - och gärna ännu mer av hans underbara kommentarer från tidigare böcker eftersom jag saknar det, så som:
 
"You smell good, too", said Patch.
"It’s called a shower.”
I was staring straight ahead. When he didn’t answer, I turned sideways. “Soap. Shampoo. Hot water.”
"Naked. I know the drill.” 
 
“I don't go out with strangers," I said.
"Good thing I do. I'll pick you up at five.” - Patch
 
“Say 'provoking' again. Your mouth looks provocative when you do.” 
 
“Tell me what's going on here. Why can I hear your voice inside my head and why did you say you came to school for me?" - Nora
"I was tired of admiring your legs from a distance.” - Patch

Betyg:
 


Kommentarer
Rebecca - Bokmalen

Har taggat dig på min blogg att göra Happy Bookaholic taggen, ifall du har lust att göra den :)

2013-01-28 @ 19:01:38
URL: http://bokmalen.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback