Recension - The Iron Queen.

Titel: The Iron Queen (The Iron Fey, #3)
Författare: Julie Kagawa.
Antal sidor: 358.
Språk: Engelska.
Omläsning: Nej.
 
My name is Meghan Chase.

I thought it was over. That my time with the fey, the impossible choices I had to make, the sacrifices of those I loved, was behind me. But a storm is approaching, an army of Iron fey that will drag me back, kicking and screaming. Drag me away from the banished prince who's sworn to stand by my side. Drag me into the core of conflict so powerful, I'm not sure anyone can survive it.

This time, there will be no turning back.

Handling och tankar:
Väldigt seg bok, tyvärr. Blev väldigt besviken eftersom jag väntat mig mer! Jag vet inte om det beror på att jag skulle ha gillat den mer för något år sedan, eller att den helt enkelt inte håller samma klass som den andra och speciellt den första boken i serien! Det var lite mindre än 100 sidor kvar då jag faktiskt började tycka om den, då den blev intressant. Så över 200 sidor slet jag med innan jag fångades vilket var väldigt tråkigt eftersom jag förväntade mig så mycket mer.
 
Så som ni precis läst så blev jag besviken på boken, helt klart, även om slutet var lite bättre. Så någonting jag kan säga är att jag inte kommer ha någon brådska med att köpa den sista boken i serien, vilket jag tycker är riktigt synd!
 
Tyvärr kommer jag inte ihåg så mycket av handlingen så därför kommer det inte mycket tankar om den förutom det lilla jag skrivit hittills.

Karaktärer: 
Meghan tycker jag är lite löjlig på något sätt. Jag kommer inte riktigt ihåg varför jag tyckte det, kommer endast ihåg att jag gjorde det. Sen har vi Puck, samma gamla Puck, som jag helt klart tycker om väldigt mycket! Vi har ju även Ash, som jag tyvärr inte tycker om lika mycket som i de tidigare böckerna, då han var mer "Fey" och inte visade sin "sårbarhet", sin ödmjuka sida lika mycket, utan då han var mer som en sten (vad heter det?? Pokerface kanske.. haha så hemskt, då han var mer som en sten..) och hans riktiga känslor bara kom fram ibland. Då blev han mer mystisk och sexig!

Betyg:
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback