Recension - Spirit Bound.

Titel: Spirit Bound (Vampire Academy, #5)
Författare: Richelle Mead.
Antal sidor: 479.
Språk: Engelska.
Omläsning: Ja.
 
After a long and heartbreaking journey to Dimitri's birthplace in Siberia, Rose Hathaway has finally returned to St. Vladimir's - and to her best friend, Lissa. It is at long last graduation, and the girls can't wait for their real lives beyond the Academy's iron gates to begin. But Rose's heart still aches for Dimitri, and she knows he's out there, somewhere.

She failed to kill him when she had the chance, and now her worst fears are about to come true. Dimitri has tasted her blood, and she knows in her heart that he is hunting her. And if Rose won't join him, he won't rest until he's silenced her...forever.

Handling och tankar:
Det känns som att det var en evighet sedan jag läste ut Spirit Bound, men det var trots allt i början av november. En väldigt bra bok måste jag få säga, men jag glömmer så lätt saker som jag tänkt ta med i en recension om jag inte skriver den på en gång och i stället börja läsa andra böcker! Därför kommer detta bli en relativt kort recension!
 
Jag kommer ihåg då jag läste boken första gången och då man läst klart boken och slutet, oh my! Man blev helt galen och ville ju ha nästa bok i sina händer på en gång, men då hade tyvärr inte den sista delen kommit ut. Så slutet kom verkligen som en chock för en den gången vilket jag tycker är bra eftersom det gör att läsaren vill ha MER.
 
Det som händer med Dimitri händer ju ungefär i mitten av boken, och då det hade hänt satt jag och funderade på vad som skulle hända på resterande sidor. Men inte hade jag behövt funderat något för det var minst sagt lika bra som allt annat i boken, Richelle Mead lyckas alltid!
 
Handlingen i alla böcker är riktigt bra, men styrkan i alla böcker är ju nästan karaktärerna, om man ens kan säga att något är starkare än det andra.

Karaktärer: 
Jag verkligen totalälskar Roses utveckling. Kommer på mig själv med att tänka "tänk, så skulle Rose INTE ha gjort i första boken!" eller "ojojoj, tänk vad Rose hade gjort nu om detta varit för länge sedan", man verkligen ser skillnaden! Hon har växt upp, samtidigt som den gamla Rose ändå finns där, vilket jag såklart ändå tycker om, för den där kaxiga Rose som säger vad hon tycker, det skulle helt enkelt inte bli samma sak utan henne. Hon är helt enkelt underbar och en av de bästa kickass karaktärerna jag läst om, på den kvinnliga sidan i alla fall.
 
Dimitri, mystiske, snygge, Dimitri. Hur lyckas Richelle Mead? Så hemlighetsfull men så sexig på hans egna sätt. Samtidigt älskar jag Adrian också! Åh, hur ska man kunna välja?

Betyg:


Kommentarer
Madeleine

Vill verkligen läsa!

2012-11-27 @ 21:42:21
URL: http://maddie-bokblogg.blogspot.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback