Recension - Shadow Kiss.

Titel: Shadow Kiss (Vampire Academy, #3).
Författare: Richelle Mead.
Antal sidor: 443.
Språk: Engelska.
Omläsning: Ja.

Rose Hathaway knows it is forbidden to love another guardian. Her best friend, Lissa, must always come first. Unfortunately, when it comes to gorgeous Dimitri Belikov, some rules are meant to be broken.

Lying to Lissa about Dimitri is one thing, but suddenly there’s way more than friendship at stake. The immortal undead are on the prowl and in a heart-stopping battle, Rose will have to choose between life, love and the two people who matter most.

But will her choice mean that only one survives?

Handling och tankar:
Slutet. Slutet. Slutet. Slutet. Gaaaah. Döda mig.

Första delen av boken tycker jag att det inte händer så mycket, även om det gör det. Det är absolut inte dåligt eller så, för på något vis lyckas Mead hålla mig intresserad om än som jag just sa att det inte händer speciellt mycket. Slutet däremot är fullt av spänning och underbara scener, och hemska då också.

En sak jag stör mig lite på är att Rose har så många hemligheter som hon inte berättar för Lissa. Varje gång man läser om något av det tänker jag bara "BERÄTTA DÅ! Du kan lita på Lissa så berätta nuuuu eftersom det kommer kännas skönare för dig!" Jag förstår att hon vill skydda Lissa och så, men jag tycker ändå hon borde berätta om saker hon tycker och känner.

Dimitri, A, Dimitri, A?? Jag älskar båda och om än dramat inte börjat ännu så vill jag att hon ska lyckas få båda på något sätt. Båda känns så rätt för henne och jag vill inte att hon ska såra den ena för att få vara med den andra (man förstår detta bättre om man läst hela serien).

Detta är en ganska lättläst bok som man snabbt läser ut, men även om den är lättläst så har den ett slags djup och SK är otroligt bra och en riktig bladvändare.

Karaktärer:
Rose har blivit så mogen i denna bok, vuxit upp. Hon tar större ansvar och förstår saker bättre och man märker att hon förstår mycket bättre det allvarliga med allting om än hon gjorde det tidigare också. Det är så tydligt vilken skillnad från första boken till den här som hennes personlighet genomgått. Börjar bara älska henne mer och mer för varje bok, om än jag även gillade hennes galna sida lite också.

Adrian. Blir bara mer och mer kär i honom. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara honom men det är något med honom som bara är så underbart men samtidigt sorgligt på något sätt. 

Betyg:


 



Kommentarer
Anna - Boktycke

Älskar VA men Shadow Kiss var nog den boken som jag tyckte om minst i serien. Gillade inte heller att Rose hade en massa hemligheter för Lissa.

2012-06-14 @ 18:26:12
URL: http://boktycke.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback