Recension - City of Glass.

Titel: City of Glass (The Mortal Instruments, #3).
Författare: Cassandra Clare.
Antal sidor: 508.
Språk: Engelska.
Omläsning: Ja.

Amid the chaos of war, the Shadowhunters must decide to fight with the vampires, werewolves and other Downworlders - or against them. Meanwhile, Jace and Clary have their own decision to make: should they pursue the love they know is forbidden?

Handling och tankar:
Den bästa TMI boken av de fyra första, helt klart! Skuggjägarna går inte längre trygga i den staden där de alltid trodde att de skulle vara trygga, allting är påväg att förändras. Äntligen får man ta del av Alicante, Idris, och få uppleva hur det är där - stället alla kallar hem. Så sjukt bra alltså!

Detta är en mer dyster/tung bok, om än inte dåligare utan som jag sa tidigare är det snarare min favorit! Jag hade gärna haft mer sarkastiska och roliga dialoger men samtidigt förstår man att detta är en tyngre och mer allvarlig bok.

Såklart skulle jag vilja läsa om Jace och alla Shadowhunters i den här boken i all evighet men samtidigt tycker jag att det här kunde ha varit slutet på en fantastisk bokserie - att det var Valentine som var hela problemet (om ni tänker lite som i HP så är det Voldemort som utgör de största hotet om än det händer många andra saker) och att det skulle förbli så ändå tills Valentine dog och där tog bokserien slut.

Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara min kärlek till denna bok och även om det var en lite mörkare bok så fanns det samtidigt många underbara och älskvärda scener.

Karaktärer:
Jace, my Jace. Jag tycker så synd om honom i denna bok och jag ville bara hålla om honom tills allting blev bra igen. Så otroligt stark och helt underbar, *åh*.
Malec - åh så söta, helt klart ett av mina favoritpar genom tiderna! SIMON! Som om den pojken utvecklas något? Han bara växer och växer i mina ögon och blir mer underbar för varje bok.

Betyg:


 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback