Percy Jackson & the Olympians: The Lightning Thief - the movie.



Jag såg filmen Percy Jackson & the Olympians: The Lightning Thief förra veckan och jag måste säga att jag blev väldigt besviken på filmen. Inte alls i närheten till lika bra som boken var och jag höll till och med på att somna, nästan. Det har gjort om alldeles för mycket och tagit bort viktiga och intressanta saker - så som Hades hjälm, the oracle, personer, vem som stannar i 'helvetet' och de har tagit bort flera karaktärer och vem som var den riktiga skurken och andra scener som jag tycker var riktigt intressanta/bra/spännande att läsa om. Sen var det ju tänkt att de skulle vara tolv år och här är de äldre, även om det inte gör mig något, men det skriver jag bara för att visa vad mycket de gjort om! Sen tycker jag att många skådespelarval var dåliga, om än det var bra sånna också! Så nej, denna film gjorde verkligen inte boken rättvisa. Då är det bara att hoppas på att nästa film är bättre gjord och mer lik boken.


Kommentarer
Pia

Jag håller med dig på varje punkt! Jag såg den här filmen bokstavligen sekunden efter att jag läst sista sidan i boken. Jag var jättepeppad på att se den, men blev så himla besviken på allt. Värsta floppen :(

2012-06-11 @ 23:14:17
URL: http://bookrelated.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback