Recension - Harry Potter och Dödsrelikerna.

Titel: Harry Potter och Dödsrelikerna (Harry Potter, #7).
Författare: J.K. Rowling. 
Antal sidor: 783.
Språk: Svenska.
Omläsning: Nej.
 
Det sista sommarlovet från Hogwarts är snart slut och Harry Potter väntar otåligt på Privet Drive. Medlemmar ur Fenixorden ska komma och hämta honom och föra honom till en säker plats, utan att Voldemort och hans anhängare får reda på vart han tar vägen. Men när han väl kommit i säkerhet - vad ska han göra då? Hur ska Harry kunna utföra den livsfarliga och omöjliga uppgiften som professor Dumbledore har gett honom?
 
Handling och tankar:
Nu har även jag läst ut alla böcker om den fantastiska trollkarlsvärlden och om Harry Potter, pojken som överlevde.
 
I överlag är boken helt, helt, fantastiskt, (speciellt Snapes minnen och hans livshistoria), men då dom är på deras horrokruxjakt då de bor på olika ställen i tält tycker jag att det kan bli lite långtråkigt ibland, men annars en helt underbar bok och ett bra avslut på hela serien.
 
Sen bara älskade jag då Hermione berättade historien om Dödsrelikerna, och även de sista 100/200/300 sidorna, läste dom rakt av utan paus och det brukar jag verkligen aldrig göra. Måste än en gång säga att allting är så sjukt genialiskt, så bra skrivet av Rowling, allting är så planerat, eller vad jag nu ska kalla det. Liksom, hur kunde hon veta all det här då hon skrev första boken, för allt hänger ihop så jävla bra så det är som att hon visste varenda liten detalj då hon skrev första boken så många år tidigare, jag förstår det inte!
 
Jag måste tyvärr dock säga att jag inte tycker att denna bok är lika mysig som dom tidigare, men det är för att allting är på liv eller död nu, den sista striden, så jag förstår såklart varför även om jag saknar den känslan lite, men då är det bara att ta fram någon av dom andra i och för sig och läsa om på nytt.
 
Nej, jag är  verkligen inte redo att slitas från Harry Potter och hans magiska värld på långa vägar så jag åkte (vill egentligen skriva for som vi alltid säger här uppe i norrbotten i stället för åkte, i alla fall där jag bor) och hämtade första HP boken hos en kompis som jag precis fått av henne för att börja om med att läsa om Harry Potters äventyr.
 
Karaktärer:
Denna gång störde jag mig inte alls lika mycket på Ron och Hermione, men det var nog för att Ron inte hade någon att tävla mot på riktigt egentligen då det gällde Hermione, och att dom inte var i skolan så ingen kunde vara bättre än Hermione eller fuska så att hon blev irriterande på det sättet.
 
Sen Harry Potter - han har alltid varit en bra huvudkaraktär och fortsätter även att vara det i denna!
 
Betyg:
Väldigt bra bok men ändå inte min favorit av alla!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback