Recension - Blood Promise.

Titel: Blood Promise (Vampire Academy, #4)
Författare: Richelle Mead.
Antal sidor: 493.
Språk: Engelska.
Omläsning: Ja. 
 
The recent Strigoi attack at St. Vladimir’s Academy was the deadliest ever in the school’s history, claiming the lives of Moroi students, teachers, and guardians alike.
 
Even worse, the Strigoi took some of their victims with them... including Dimitri. He’d rather die than be one of them, and now Rose must abandon her best friend, Lissa—the one she has sworn to protect no matter what—and keep the promise Dimitri begged her to make long ago.
 
But with everything at stake, how can she possibly destroy the person she loves most?
 
Handling och tankar:
Jag gillar att boken utspelas i ett annat land och att man även får ta del av dhampirs som inte jobbar som guardians utan är som en familj. Tyckte det var riktigt mysigt att läsa och känna kärleken från Dimitris familj!
 
Tycker om denna bok men inte lika mycket som den föregående, tror jag då, har inte riktigt bestämt mig ännu! Sen var det ganska längesen som jag läste ut den så vet inte helt och hållet vilken som är min favorit av de två.
 
Adrian eller Dimitri? Jag har ingen jäkla aning om vem jag vill. Kan man ta båda?
 
Det var kul för jag hade glömt bort ganska mycket även om jag minns det mesta av helheten, så jag blev chokad flera gånger under bokens gång vilket uppskattas.
 
Detta blir en kort recension eftersom jag som sagt läste ut den för ett tag sen och inte minns så mycket av vad jag tyckte om BP.

Karaktärer:
Rose, hon har attityd men på ett bra sätt. Förut var hon den som alltid gjorde saker innan hon tänkte och var ganska omogen men ändå mogen. Jesus vad hon har utveklat sig och jag bara häpnas mer och mer för att det går att växa så mycket som hon har gjort som person. Som Sydney säger i boken - but you also say the right things to people when you have to. And no matter what you say, you can be polite and go out of your way to make people feel good. Jag instämmer till 100%, och glöm inte att Rose = badass as well.
 
Betyg:
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback