Inlägg.

På lördag, väldigt tidigt, börjar jag bege mig med bil mot Göteborg. Dock är det inte jag som kör eftersom jag inte är 18 ännu men jag och tre tjejkompisar ska dit under Gothia. Vi ska inte spela fotboll utan bara dit och ha kul! Så under tiden tänkte jag länka till tre intressanta inlägg som ni kan läsa då jag är borta.
 
1. BookrelatedDiskussion: Om att vara INTROVERT! : Pia skrev ett riktigt intressant inlägg om att vara introvert/extrovert. Gå in och läs hennes inlägg för att få reda på vad det betyder och en massa mycket mer saker som öppnar upp ögonen för en!
 
2. Bladvändaren - Diskussions fråga 6: Skönhetsideal? : Lisa skriver om och skapar en diskussion kring huruvida det finns mycket skönhetsideal i böcker. Riktigt bra läsning det här inlägget och jag rekommenderar er att läsa det!
 
3. The Never End - Twilight av Stephenie Meyer : Pia skriver en recension om Twilight, men det är inte en vanlig recension utan en då hon verkligen gått in och reflekterat och analyserat över saker och ting. Här är ett utdrag från en liten del av allt hon skrivit så ni ska förstå lite bättre hur recensionen är uppbyggd: "Så i slutet av förra året bestämde jag mig faktiskt för att ta ett grepp om det hela och läsa igenom Twilight ännu en gång, något jag förrän nu inte har gjort på tre år. Jag ville försöka få en uppfattning om vad hela hysterin var frågan om, och dess motstånd. Istället för att bara läsa boken som den är, ville jag försöka analysera den mer, se meningsuppbyggnaderna, utforska karaktärerna och händelserna mer, för att verkligen se vad för bok det är." Gå in och läsa hela alltet, riktigt bra!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback