Recension - The Golden Lily.

Titel: The Golden Lily (Bloodlines, #2).
Författare: Richelle Mead.
Antal sidor: 418.
Språk: Engelska.
Omläsning: Nej.
 
When a shocking secret threatens to tear the vampire world apart, Sydney’s loyalties are suddenly tested more than ever before. She wonders how she's supposed to strike a balance between the principles and dogmas she's been taught, and what her instincts are now telling her.

Should she trust the Alchemists—or her heart?
 
Handling och tankar:
Det tog ett tag för mig att läsa ut boken, men dålig var den inte för det. Richelle Mead är en riktigt bra författare, det är hon, men samtidigt som den inte var dålig är det inte heller någon favorit. Kanske har det att göra med att Rose inte är huvudkaraktären, och att det är svårt att toppa någon som henne, även om Sydney faktiskt också är en stark karaktär på sitt egna sätt. Eller så kanske det har att göra med att jag inte är lika nyfiken på vad som kommer hända som jag var då jag läste VA. Ja, någonting är det ju, även om Mead kan sin sak!
 
I början var boken lite seg, men den blev bättre allt eftersom. Det fanns även många roliga partier i boken. Bland annat då Sydney ska på sin första date och alla är helt uppspelade och chockade och ger olika anledningar (och framför allt en del av deras anledningar) för att få vara där då hennes date kommer och plockar upp henne.
 
Jag gillar då Sydney börjar ändra syn på saker, och att man då såklart får följa med och ta del av händelser som gör att hon ändrar sig, även om en del av hennes gamla tankar fortfarande finns kvar. Att man verkligen får ta del av då hon vänjer sig vid det och märker att det kanske inte alltid är som hon trott.
 
Ibland kunde jag lista ut ganska många saker, tyvärr, men samtidigt var det ändå inte någonting som jag riktigt störde mig på som det ibland kan vara. Fast jag hade ju ändå inte sagt nej till att bli helt överraskad ändå.

Karaktärer:
En sak som Mead är hur bra som helst på, det är att utveckla sina karaktärer. Om man tänker på lilla Sydney första gången man fick läsa om henne i Blood Promise och nu, nog allt ser man stora skillnader där! Vad är rätt och fel? Vad går egentligen först? och så mycket mer. En positiv utveckling enligt mig!
 
Jag tycker att Adrian borde ha haft mer sarkastiska kommentarer, eller att han borde vara lite mer som han var mot Rose, älskade han verkligen hur mycket som helst då så det är någonting jag saknar med honom. Det är klart att han förändras också, och att det beror på vem han är med, men hade velat ha lite mer av den flirtiga Adrian Ivashkov.
 
Betyg:


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback