Recension - Ink Exchange.

Titel: Ink Exchange (Wicked Lovely, #2).
Författare: Melissa Marr.
Antal sidor: 313.
Språk: Engelska.
Omläsning: Nej.

Unbeknownst to mortals, a power struggle is unfolding in a world of shadows and danger. After centuries of stability, the balance among the Faery Courts has altered, and Irial, ruler of the Dark Court, is battling to hold his rebellious and newly vulnerable fey together. If he fails, bloodshed and brutality will follow.

Seventeen-year-old Leslie knows nothing of faeries or their intrigues. When she is attracted to an eerily beautiful tattoo of eyes and wings, all she knows is that she has to have it, convinced it is a tangible symbol of changes she desperately craves for her own life.

The tattoo does bring changes; not the kind Leslie has dreamed of, but sinister, compelling changes that are more than symbolic. Those changes will bind Leslie and Irial together, drawing Leslie deeper and deeper into the faery world, unable to resist its allures, and helpless to withstand its perils...


Handling och tankar:
Boken var inte dålig, och även om jag läste ut den relativt snabbt så är det något som gör att jag inte kan ge den fyra stjärnor. Jag gillar hela konceptet med "faeries" och tycker det är intressant, så det får ett stort plus. Något som är på minussidan är att alla hela tiden kände "lust", inte för att jag har något emot det men det blev väldigt uttjatat efter ett tag.

Sen böt de även huvudperson i den här boken, alltså att det inte var samma som i ettan, även om hon också var med här. Jag tycker det är mer intressant om man får följa en person (eller några stycken) genom hela serien, inte att man byter helt och hållet eftersom Leslie (huvudpersonen i IE) inte var med så mycket i Wicked Lovely. Det funkade ju såklart, men föredrar om man ändå har en och samma huvudperson i hela serien, men att man ändå får veta mer om andra.

Karaktärer:
Leslie. Jag tyckte inte illa om karaktären, det gjorde jag inte, men efter ett tag då hon inte kunde göra riktigt som hon ville, då alla hennes känslor bara försvann och hon ville göra en sak men det gick inte, då blev jag bara så förbannad. Även om jag visste att hon inte kunde följa sin egen vilja riktigt kände jag bara: MEN GÖR DET DÅ! Förutom det tyckte jag ändå att hon var en helt okej karaktärer, men ingen favorit.

Övrigt:
Jag kommer definitivt att läsa hela serien, och jag tycker att boken var bättre än vad det verkar i den här recensionen. Jag läste även nu att detta tydligen är en companion novel, och inte en "sequel" till första boken, därav att de böt huvudperson!

Betyg:



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback