Recension - City of Lost Souls.

Titel: City of Lost Souls (The Mortal Instruments, #5)
Författare: Cassandra Clare.
Antal sidor: 540.
Språk: Engelska.
Omläsning: Nej.

Jace is now a servant of evil, bound for all eternity to Sebastian. Only a small band of Shadowhunters believe he can be saved. To do this they must defy the Clave. And they must act without Clary. For Clary is playing a dangerous game utterly alone. The price of losing is not just her own life, but Jace's soul. Clary is willing to do anything for Jace, but can she still trust him? Or is he truly lost? What price is too high to pay, even for love?

Handling och tankar:
Nämen GE MIG MER! Så oerhört bra alltså! Speciellt då man kom mer mot slutet. Vet inte ens vilka ord jag ska använda för att lyckas beskriva mina känslor för tillfället. Lycka, förkrossad, lite förvirrad faktiskt (jag förstår allting, menar förvirrad på ett annat sätt), och helt enkelt SÅ JÄKLA BRA.

Början var lite seg, det var då Jace och Sebastian kom med i bilden som det började blir mer intressant och efter det blev allting bara bättre och bättre. Och då man var nära slutet och de sista sidorna så var boken helt fantastisk och man kunde inte lägga ifrån sig den. Riktikt bra skrivet, sådär som Clare verkligen kan. Då jag hade läst klart boken skrev jag i mina anteckningar *så äckligt bra*, vilket stämmer helt och hållet!

Jag gillar förhållandet som blev, eller är väldigt nära på att bli, men inte riktigt än eftersom ingen förklarat sina känslor helt och hållet ännu. Nu blir det en halvspoiler, skriver inga namn men man kanske ändå förstår *men det andra paret som inte är ett par längre, VAAA? Mina babysar ju, dom måste vara tillsammans! Det var typ det värsta med boken, mina små älsklingar. ;''''( * SLUT.

Kan knappt vänta nu tills CoHF släpps, även om det är ett ganska långt tag dit. Och för att avsluta punkten handling och tankar, som egentligen inte har med detta att göra, så kommer ni även få boktrailern i slutet av recensionen, eftersom det är den bästa boktrailern som jag någonsin tittat på i alla fall.

Karaktärer:
Clary - ändå fram till slutet tyckte jag samma sak om henne som jag tyckt tidigare, men dom sista sidorna så ändrades hon lite i mina ögon i alla fall (hoppas bara det håller i sig i nästa bok). Det hon sa till Isabelle och sedan då hon pratade med Jace gjorde att hon växte i mina ögon, jag vet inte riktigt varför men det var som att då hon sa det var det precis det rätta att säga, och man störde sig absoult ingenting på vad hon sa eller vad hon gjorde och ja, ni fattar förhoppningsvis.

Simon fortsätter växa, och även Isabelle. Jag gillar då man får se lite mer känslor från hennes sida och vad hon känner och så. Jag tycker även om väldigt mycket då man får läsa om Sebastian, och speciellt mot slutet då han är sitt rätta jag. Jace säger jag ingenting om eftersom han fortfarande är min käraste pojke, bland annat.

Betyg:
Att början var lite seg sådär drar ner betyget en aning, men inte mycket.

Trailer: