Recension - The Fault in Our Stars.

Titel: The Fault in Our Stars.
Författare: John Green.
Antal sidor: 313.
Språk: Engelska.
Omläsning: Nej.

Despite the tumour-shrinking medical miracle that has bought her a few years, Hazel has never been anything but terminal, her final chapter inscribed upon diagnosis. But when a gorgeous plot twist named Augustus Waters suddenly appears at Cancer Kid Support Group, Hazel's story is about to be completely rewritten.

Handling och tankar:
Hur ska man ens börja att beskriva denna bok? Så otroligt vacker historia, underbara karaktärer, den bästa sortens språk och beskrivningar och så mycket mer - I NEED MORE!

Som jag precis sa älskar jag språket i denna bok. Man förstår verkligen allting samtidigt som det är så himla vackert. Då man läser boken är det verkligen en massa olika sorters tankar som börjar fara runt i ens huvud och John Green får en att tänka på de lilla sakerna i ens liv också. TFiOS får en verkligen att tänka om och se saker på ett nytt sätt, att uppskatta det man har och att man är frisk!

John Green får en att känna sig lycklig och full av skratt men även förkrossad och full i tårar. Han har verkligen lyckats! Denna bok har verkligen gjort sig förtjänt av en plats bland mina favoriter - punkt slut!

En så jättavacker historia men en så hemsk berättelse på samma gång! VARFÖR GÖR DU OSS SÅ FÄSTA VID KARAKTÄRERNA OCH ALLT SOM HÄNDER?????? Åhååå!!

Måste även säga att jag tyckte det var lite roligt att de var i Amsterdam och tog flyget dit tredje maj, precis som jag gjorde! Sen kände man ju igen sig lite då karakärerna var där, speciellt i Anne Frank huset!

Karaktärer:
Augustus, Augustus, Augustus. Gus, Gus, Gus. Så charmig och bra och rolig och underbar och snygg (hans personlighet gör han OTROLIGT snygg) och så vidare och så vidare. Ge mig mer av pojken tack! Dör lite inombords varje gång jag hör hans namn! Augustus är verkligen en av mina favoritkaraktärer! Är så avundsjuk på han och Hazels förhållande eftersom deras kärlek är av den finaste sorten, så vacker! Tyvärr vet man ju att det bara finns ett slut på allt eftersom båda är drabbade..
Hazel - gillade även henne men ibland tyckte jag hon kunde vara lite för "ärlig" mot sina föräldrar - även om det handlade om henne själv, men man märkte att hon gjorde dem lessna vilket jag tyckte var lite jobbigt! Annars var hon en helt ok karaktär som kommer vara kvar i mitt minne en lång tid framöver.
Måste även ta med Isaac lite snabbt - han är en såndär småhärlig grabb som man helt enkelt måste tycka om!

Övrigt:
Detta är en författare jag absolut kommer läsa mer av! Kan inte vänta tills jag får öppna en annan av hans mästervärk! Kan väl även säga att jag hade skrivit ganska mycker mer i denna recension men jag råkade klicka bakåt utan att spara så det försvann..

Betyg:




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback