Recension - Blood and Ice.

Titel: Blood and Ice.
Författare: Robert Masello.
Antal sidor: 675.
Språk: Engelska.
Omläsning: Nej.


"Journalist Michael Wilde—his world recently shattered by tragedy—has come to the South Pole looking for solace and a new lease on life. But what he finds on a routine dive in the polar sea is something else entirely: the bodies of a young man and a young woman, bound with chains and sealed forever in a block of ice. Beside them is an ancient chest filled with a sinister cargo. Wilde’s search to unravel the mystery of this doomed couple will lead from the battlefields of the Crimean War to the unexplored depths of the Antarctic Ocean, where an age-old curse survives to this day. And as the ice around the lovers begins to melt, Wilde will witness what may be a miracle—or a nightmare—in the making.  What is dead, it turns out, is not always gone."


Jag har aldrig varit med om en bok som haft så himla dålig början som Blood and Ice! Läste inte ofta i den då och då jag väl gjorde det var det bara någon sida. Den var så dålig så så fort jag läst något glömde jag bort vad som hade hänt eftersom mina tankar var någon annanstans. Början av boken får knappt en stjärna i betyg. Det plågade mig nästan att läsa de första 200 sidorna, att någon kan skriva så att det blir så ointressant. Kommer knappt ihåg något av resan påväg till Point Adélie. Som tur var blev den lite bättre en bit in i boken, då själva det som står på baksidan av boken började hända. Dock var det ändå som att någonting saknades då sista sidan var läst.

Sen tycker jag det var lite konstigt då Sinclair och Eleanor smälte från isen, att de bara ställde sig upp och att det inte var så mycket mer konstigt med det. Visst var dom förbryllade och så, men ändå, ungefär 150 år i isen och det var allt. Förväntade mig att det skulle hände något jättespännande och läskigt, men nej.

Michael, huvudpersonen, var sådär. Kändes som en man som har fötterna på jorden (om det nu är så man brukar säga) vilket var bra och det hände en del galna/ovanliga saker i den här boken och Michael agerade/reagerade nästan alltid så som man trodde att han skulle göra, alltså inte att man blev överraskad vilket var dåligt. Han var en helt okej karaktär samtidigt som det var en ganska tråkig en. 
Tyckte däremot att Eleanor var väldigt gullig. Gillade då man fick läsa hur hon reagerade till den dagens tekniken.
 
Det fanns några kakartärer som man blandade ihop i Blood and Ice och det tycker jag inte man ska göra ifall en bok ska vara riktigt bra. Så ett minus där.

Mina sista ord i denna recension är att jag inte rekommenderar denna bok till er som läser detta, och om jag visste att den skulle ha varit såhär seg skulle jag aldrig ha läst den.

                              


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback