11 frågor.

Det är många som kört "11 frågor" på deras blogg, och även jag har blivit utmanad! Det var nämligen Pia som utmanade mig! Så nu kör vi här:

1. Snyggaste respektive fulaste bokomslaget du äger?
Hm.. fulaste omslaget jag äger är nog Blood & Ice av Robert Masello. Orkade dock inte titta så noga men hans var en av de första jag hittade. Däremot de snyggaste omslaget jag äger tillhör nog Graceling av Kristin Cashore men även Pegasus av Robin Mckinley delar titeln som etta. Sen gillar jag även omslaget till Delirium väldigt mycket, även om det inte är sådär jättespeciellt!

2. Hur ser din morgonrutin ut på en vanlig vardag?
Först snoozar jag alltid två gånger då alarmet ringer. Sedan kliver jag upp och fixar håret (=borstar igenom det och sedan får det vara som den rishög det är), äter frukost samtidigt som jag läser och sedan klär jag på mig och borstar tänderna och sånt och går till bussen!

3. Finns det något du brukade göra när du var yngre som du ser tillbaka på idag och tänker "vad i helvete tänkte jag med!?"
Kommer inte riktigt på något sådär allvarligt förutom "vad fan tänkte jag med då jag hade dom där kläderna på mig varje dag???????"

4. Vad åt du senast? And was it delicious?
Senast jag åt så var det fruktgröt som fick äran att komma ner i min mage, och kan väl inte påstå att det var super delicious precis. Fick snarare trycka i mig det för att magen inte skulle skrika på mig. (skrev detta imorse)

5. Vad är dina planer för sommaren 2012?
Just nu försöker jag hitta ett sommarjobb eftersom jag inte fick något kommunalt. Annars så ska jag spela fotboll, sola, bada, hänga med kompisar och skapa oförglömliga minnen, pdol (piteå dansar och ler, en festival) och sedan ska jag även dra till Gothia med några vänner, inte för att spela utan bara titta på och vara lite allmänt crazy.

6. Vad skulle du göra om du vann en miljon kronor?
Först och främst skulle jag göra en mega bokbeställning. Har inte köpt någon bok på hur länge som helst eftersom jag försöker spara pengar, så det står högst upp på listan. Sedan skulle jag fara ut och resa! New York, New York, och shoppa, shoppa, shoppa och titta på sevärdheter och besöka en massa olika platser osv. Sedan skulle jag såklart spara pengar också men säkert även resa lite mer beroende på hur mycket pengar man har kvar!

7. Finns det någon bok som du känner att allllla har läst förutom du? Tänker du läsa den boken någon gång?
Ja, det finns det och den boken heter Anna and the French Kiss. Den tänker jag absolut läsa någon gång och jag skulle ha beställt hem den NU om det inte var för att jag försökte spara pengar, men snart ska jag ha den i mina händer, snart!

8. När gjorde du senast något fruktansvärt pinsamt, och vad var det?
Hm.. för någon månad sedan senad var jag på Apoteket och då jag betalat fick jag för mig att backa några steg (varför Sanna? varför?) och självklart så backar jag in i en byrå/hylla så att en massa saker ramlar ner på golvet och jag tror till och med att något gick sönder.. sånt där händer ju bara på film, men självklart ska jag lyckas!

9. Om du träffade någon som aldrig sett en film i hela sitt liv, vilken film skulle du då vilja visa den personen?
HP film(erna) för att det är något magiskt över dom.

10. Vad ser du fram emot mest just nu?
Sommaren och min praktik som jag ska göra i Amsterdam, dit jag far nu på torsdag!

11. Om du fick spela en roll i en filmatisering av valfri bok, vilken bok skulle det då vara och vilken karaktär skulle du spela?
Jag skulle nog vilja vara Isabelle i TMI för att hon är så himla cool. Vill även få "uppleva" shadowhunter världen och ett extra plus är ju att då får jag ju träffa Jace!


Kommentarer
Pia

Hoppas du får tag på Anna and the French Kiss snart, för den är mega awesome!! :D Lycka till i Amsterdam btw ^^

2012-04-29 @ 23:17:46
URL: http://bookrelated.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback