Happy bookaholic tag.

Rebecca på Bokmalen taggade mig att göra happy bookaholic tagen. Självklart skall jag svara på frågorna jag med då!
 
1. Vad älskar du med att köpa nya böcker?
Då man precis packat upp dom och vet att dom nu är mina och kan läsa boken/böckerna när som helst.
 
2. Hur ofta köper du böcker?
Inte sådär jätteofta. Om jag är ute och reser eller bara någonstans i Sverige så går jag alltid in på någon bokhandel. Sen händer det väl att jag köper någon bok här hemma också, även om utbudet inte är det bästa, fast det är ganska sällan dock. Annars så näthandlar jag kanske två/tre gånger per år, fast då är det oftast max 5 böcker i varje, och ibland bara två.
 
3. Fysiska bokhandlar eller bokhandlar online - vad föredrar du?
Det är ju skönt att kunna gå till en fysisk bokhandel för då har man boken direkt, dock är det alltid större utbut på internet och det är ganska kul att få öppna ett bokigt paket då det väl kommer i posten!
 
4. Har du någon favorit bokaffär?
Jag gillar ju SF bokhandeln i Stockholm, sen vet jag ett ställe i både Thailand och Amsterdam som har väldigt bra utbud så dom tycker jag om, fast kommer tyvärr inte ihåg namnet på dom för tillfället.
 
5. Brukar du förbeställa böcker?
Någongång händer det väl, men önskar att jag gjorde det oftare! Och då det väl händer är det antingen fortsättningen på en grym bok, eller en ny bok av någon av mina favvoförfattare!
 
6. Har du en månadsbudget för bokinsköp, som du inte för överskrida?
Nä, eftersom jag inte köper böcker sådär jätteofta har jag inte det. Då jag väl beställer böcker så utgår jag helt enkelt ifrån hur mycket pengar jag har på kontot och hur mycket jag vill ha kvar efteråt.
 
7. Bokköpsstopp - är det något för dig?
Nja, blir lite samma svar som frågan innan. Eftersom jag inte beställer böcker så ofta så blir aldrig min olästa hög gigantisk, så det är bara köra på!
 
8. Hur stor är din bokönskelista?
Om jag skulle skriva en lista på alla mina böcker jag vill ha skulle den bli väldigt lång. Dock så "beskär" jag den till 10/12 böcker då jag fyller år så får mor och far välja mellan dom.
 
9. Vilka 3 böcker (från din önskelista eller förbeställningslista) vill du äga NU?
Topp tre för tillfället är Prodigy av Marie Lu, Scarlet av Marissa Meyer och Clockwork Princess av Cassandra Clare (vill dock ha The Scorch Trials av James Dashner väldigt mycket också).
 
 
10. Vem taggar du vidare?
Alla som vill!
 
(Nu blev det samma bild på sf-bokhandeln som Rebecca använde, men hoppas det går bra (-; )


Kommentarer
Moa

Var i Thailand var du? För jag ska dit i jul och brukar inte vilja ta med mig så många böcker när jag åker utan köpa där. Och skulle vara skönt om jag vet att det finns en bokhandel där innan jag åker.

Svar: Jag var i Phuket, i en galleria som heter Central Festival. Där finns både en massa bra klädaffärer, bio, restauranger osv. och på någon våning fanns det en ganska stor affär med cd-skivor, filmer och spel tror jag, och hittade något ställe med en massa ya-böcker bland annat (fanns även en massa vanliga böcker) dock var det två/tre år sedan så kommer inte ihåg exakt! :)
Sanna Öhman

2013-02-04 @ 02:37:42
Mathilda

Hej, just nu har vi en tävling på Bokgläntan där man kan vinna bland annat 150 kr i presentkort. Vi har skrivit om texten på låtar så att de handlar om böcker och tävlingen går till så att man ska gissa vilka böckerna vi sjunger om är:)
Kika gärna in: http://bokglantan.wordpress.com/2013/02/12/tavling-4/

2013-02-14 @ 12:40:54
URL: http://bokglantan.wordpress.com
Melanie

Har också svarat på denna, tycker det är kul att svara på bokrelaterade frågor =)

Du har en underbar blogg, förresten ^^

2013-02-21 @ 12:10:23
URL: http://www.iheartfantasy.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback