30 days of books - 4/6.

Idag har jag läst ut Pegasus så imorgon kommer ni få en recension av boken! För övrigt så läser jag just nu en bok som heter Doktor Glas som vi fått i uppgift att läsa av vår svenskalärare, är verkligen inte en bok som jag annars skulle läsa!



Day 16 - Favorite female character:
Har två stycken här. Den ena är Rose Hathaway från Vampire Academy. Hur kan man liksom inte gilla henne? Behöver nog inte ens förklara varför. Den andra är Alice Cullen. Hon är så himla söt och positiv och hur kan man inte bli glad då man läser om henne? Även om hon är väldigt liten så har hon en stor personlighet som jag verkligen tycker om! Hon utstrålar verkligen godhet och glädje, och de personer som betyder någonting för henne bryr hon sig verkligen om. Alice är även en av de karaktärer som jag känner bäst, och därför är hon en av mina favoriter.


Day 17 - Favorite quote from your favorite book: 
Åh, blir några stycken här från lite olika böcker:

"That to love is to destroy, and that to be loved is to be the one destroyed." - City of Bones

"There's more to someone being lovable than the way they look." - Clockwork Angel

"I mean that I would never date a girl who insisted that I cut you out of my life. It's non-negotiable. You want a piece of all this fabulousness? Well, my best friend comes along with it." - City of Glass

"I want to tell the rebels that I am alive. That I'm right here in District Eight, where the Capitol has just bombed a hospital full of unarmed men, women and children. There will be no survivors. I want to tell people that if you think for one second the Capitol will treat us fairly if there's a cease-fire, you're deluding yourself. Because you know who they are and what they do. This is what they do! And we must fight back! President Snow says he's sending us a message? Well, I have one for him. You can torture us and bomb us and burn our districts to the ground, but do you see that? Fire is catching! And if we burn, you burn with us!" - Mockingjay

"Are you referring to the fact that you can't walk across a flat, stable surface without finding something to trip over?" - Twilight

"The clouds I can handle. But I can't fight with an eclipse." - Eclipse

Day 18 - A book that disappointed you:
City of Bones. Älskar den boken väldigt väldigt mycket, men jag hade så himla höga förväntningar innan eftersom jag bara hört en massa bra saker om den och oftast då man har för höga förväntningar blir det oftast dåligare än vad man trodde. Dock älskar jag den ändå hur mycket som helst och den är verkligen en av mina favoritböcker!

Day 19 - Favorite book turned into a movie:
Än så länge är det någon av Twilight böckerna/filmerna, men Hunger Games kommer ju även snart på bio, så den hör även hit.

Day 20 - Favorite romance book:
Perfect Chemistry och Genom dina ögon!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback