30 days of books - 2/6.

Day 06 - A book that makes you sad:
Oh God. Hm.. Finns tre böcker som jag vill ta upp här. Först är det The Twilight Saga: New Moon då Edward lämnar Bella. Hur kan man inte vara ledsen där? Det var faktiskt första gången som jag grät då jag läste en bok. Sen.. slutet av Mockingjay, och en massa andra saker i den boken. Något mer säger jag inte eftersom jag inte vill spoila för mycket! En del kanske blev överlyckliga över hur boken slutade, men.. det kunde inte bara sluta sådär! Sist men inte minst - Vampire Academy: Shadow Kiss. DIMITRI är allt jag säger.

Day 07 - Most underrated book:
En bokserie som jag tycker fler borde läsa är The Iron Fey av Julie Kagawa. Har bara läst två böcker i den serien än så länge (har även läst winter's passage) och dom var grymt bra, speciellt första! Även om det redan är många som läst dom och tycker dom är bra så önskar jag att den serien vore ännu större.

Day 08 - Most overrated book:
House of Night böckerna. Har läst alla som kommit ut förutom den senaste. Vet helt ärligt inte varför jag orkar fortsätta, men jag är ju som jag blev och då jag läst mer än två böcker i en serie måste jag läsa hela, hur dålig den än är/blir, och så var fallet med HoN böckerna, dom två första tyckte jag var bra, sen gick det bara utför.

Day 09 - A book you thought you wouldn't like but ended up loving:
Skrev precis en beskrivning om att det aldrig hänt mig då en viss Hungerspelen ploppade upp i mitt huvud. Alla böcker vi läser/läst med skolan, och då menar jag verkligen alla, tror jag ska vara den sämsta bok jag någonsin läst, och så är det i de mesta fallen, men det finns ett undantag - Hungerspelen. Läste den någon gång då jag gick i åttan (går ettan nu) och då jag läste på baksidan om vad den skulle handla om tänkte jag ungefär såhär: Vad fan är det här? Kan nu säga att det är en av de bästa böckerna som finns och jag tackar min lärare för att hon tvingade oss att läsa just den boken!

Day 10 - Favorite classic book:
Har inte läst många klassiker under mina levande år, men måste nog säga att min favorit är Romeo & Juliet. Har den boken i en specialutgåva eller vad man ska kalla det. Den är på engelska och först är det berättelsen om dom som någon annan har skrivit, som är mer som en bok än på det sättet som Shakespeare skrev den. Sen kommer såklart det som Shakespeare himself skrev, som en pjäs alltså, att det rimmar ibland och det är såklart även gammal engelska - ay, nay, thee, thou, thy osv.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback